Nr. 6/2006

UUDISED
2005.10.06 - Kolmed nobelistid teada
3. oktoobril alustati 2005. aasta Nobeli preemia laureaatide avalikustamist.

Traditsiooniliselt tehti esimesena teatavaks meditsiini- ja füsioloogiaalase preemia võitjad, kelleks tänavu osutusid Austraalia teadlased Barry J. Marshall ja J. Robin Warren. Preemia anti neile uurimistöö eest, mis käsitleb mao limaskesta põletikku ja haavandtõbe tekitavat bakterit Helicobacter pylori.

4. oktoobril teatati, et tänavuse Nobeli füüsikapreemia pälvisid ameeriklased Roy J. Glauber Harvardi ülikoolist ja John L. Hall Colorado ülikoolist ning sakslane German Theodor W. Hänsch Max Planci kvantoptika instituudist. Roy J. Glauberile anti preemia kvantteooria arendamise eest optika vallas, John L. Hallile ja Theodor W. Hänschile saavutuste eest laserspektroskoopias.

5. oktoobril avalikustas Kuninglik Rootsi Teaduste Akadeemia tänavuse Nobeli keemiapreemia laureaadid, kelleks osutusid prantslane Yves Chauvin Français du Pétrole’i instituudist ja ameeriklased Robert H. Grubbs California tehnoloogiainstituudi ning Richard R. Schrock Massachusettsi tehnoloogiainstituudist. Preemia anti neile teadlastele metateesimeetodi väljatöötamise eest.

Täpsemalt kõigest uues – novembrikuu Horisondis.

Tagasi